Likwidacja stacji PKP Wieliczka Rynek. Remont linii do Wieliczki

Linia kolejowa Wieliczka – Kraków wreszcie doczeka się remontu. 7.10 nastąpi otwarcie ofert. Czeka nas prawdziwa rewolucja. Linia zostanie skrócona o kilkaset metrów, stacja końcowa będzie przy dawnym parkingu PKS. Zmieni się także jej nazwa z Wieliczka Rynek na Wieliczka Kopalnia. W mieście powstanie też nowa stacja Wieliczka Bogucice.

Zakres:

Na przystanku osobowym Bogucice (przystanek nowy – zgodnie z opracowaniem p.n. „Wstępne Studium Wykonalności – Szybka Kolej Aglomeracyjna”) – jeden peron jednokrawędziowy o długości 200 m, szerokości 4,0 m i wys. 0,55 m, z przejściem kat. „E” z zabezpieczeniem labiryntowym,
(..)
Na końcowym przystanku osobowym Wieliczka Kopalnia – peron jednokrawędziowy o długości 200 m, szerokości 4,5 m i wys. 0,55 m, z dojściem w poziomie szyn od ul.Mickiewicza i od parkingu Park & Ride.

 

Podniesiona zostanie także prędkość maksymalna torowiska do 70km/h.

Na stacjach Wieliczka i Wieliczka Kopalnia zamontowane będą zegary sieciowe, megafony, oraz  informacje wizualne o przyjazdach i odjazdach (nie dotyczy Bogucic).
Cały teren stacji, będzie monitorowany tak jak wszystkie przejazdy kolejowe.

Dawny dworzec PKS ma być częścią systemu park & ride

W miejscu likwidowanego torowiska miasto planuje stworzenie alei spacerowej.

Maksymalny termin zakończenia i przekazania inwestycji wg przetargu to 31.05.2012r

Przewiduje się:

Tereny PKP:

– likwidacja większości nieczynnych bocznic kolejowych oraz magazynów w celu uwolnienia terenów
pod zabudowę,
– modernizacja linii kolejowej na trasie Kraków – Wieliczka,
– modernizacja istniejącego peronu kolejowego „Wieliczka” jako przystanku przesiadkowego
wciągniętego w system Park&Ride,
– adaptacja istniejących budynków dawnego dworca PKP (ul. Dembowskiego 59) i przychodni (ul.
Dembowskiego 57) znajdujących się pod pośrednią ochroną konserwatorską,
– wytworzenie pierzei ul. Dembowskiego wzdłuż terenów kolejowych poprzez lokalizację budynków
mieszkalnych z usługami w parterach,
– lokalizacja zespołu parkingów dla osób zostawiających samochody i przesiadających się na pociąg,
mikrobus lub autobus (parking na 300 samochodów),
– utworzenie placu rekreacyjnego obudowanego usługami jako przestrzeni organizującej nowe
założenie urbanistyczne tego fragmentu miasta,
– wybudowanie przejścia podziemnego pod peronem celem skomunikowania z terenem po płn. stronie
torów,
– skrócenie torowiska kolejowego od strony stacji Wieliczka Rynek do rejonu parkingu KS Wieliczka
wraz z realizacją peronu końcowego kolei w Wieliczce,
– połączenie peronu końcowego ciągami pieszymi w kierunku Szybu Daniłowicza KS Wieliczka oraz
w kierunku centrum miasta śladem „starego toru kolejowego”,
– lokalizacja parkingu wielopoziomowego na miejscu obecnego dworca PKP Wieliczka Rynek
dostępnego poprzez nową drogę biegnącą w śladzie torowiska kolejowego;

Tereny gminy
– lokalizacja węzła przesiadkowego na mikrobusy i autobusy po płd. stronie ul. Dembowskiego
naprzeciw budynku dawnego dworca PKP,
– utworzenie nowej drogi lokalnej jako przedłużenie istniejącej ul. Żeromskiego biegnącej wzdłuż linii
kolejowej do parkingu KSW, który włączony jest do ul. Dembowskiego,
– realizacja ciągu pieszego od terenów kolejowych w rejonie ul. Dembowskiego wzdłuż nowego
przebiegu torowiska w kierunku parkingu KSW, poprzez peron kolejowy w kierunku centrum miasta
po śladzie istniejących torów,
– realizacja przejścia podziemnego pod torami i nową drogą lokalną na ciągu pieszym w kierunku
zabudowań klasztornych,
– budowa ronda wraz z małą architekturą na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej, Dembowskiego
i Narutowicza.

{mos_fb_discuss:8}

stacja Wieliczka

stacja Wieliczka Kopalnia

Wieliczka Bogucice



Dodaj komentarz