Budowa drogi S7

Kiedy szybko pojedziemy do Nowej Huty? I centrum Krakowa.

Trwają intensywne prace na pierwszym odcinku, oczekiwanej także przez nas, wschodniej obwodnicy Krakowa. Dzisiaj rozpoczęto  betonowanie wiaduktu nad torami kolejowymi. Termin oddania całości pierwszego etapu łącznie z połączeniem z istniejącym układem drogowym planowane jest na połowę roku.

Wygodne połączenie?

Mieszkańcy Wieliczki uzyskają więc wygodne połączenie z terenem Rybitw, a pośrednio z Hutą i Śródmieściem (przez właśnie realizowany węzeł Klimeckiego Nowohucka). Czy jednak tak wygodny, jak mógłby być? Niestety nie. Przede wszystkim nie powstanie (a przynajmniej nie przed 2020r) łącznik Wieliczki z węzłem Bieżanów. Oznacza, to, że jadąc z Wieliczki do Huty należało będzie dojechać do węzła Rżąka, następnie skręcić na Rzeszów, a po dojeździe na węźle Bieżanów zjechać dopiero w kierunku na Hutę.

 

Co więcej z pierwotnych planów węzła Bieżanowskiego wypadło połączenie z ul. Kokotowską (patrz zdjęcia). Oznacza to, że jadąc z Węgrzc czy Kokotowa do Huty należało będzie także dojechać do Rżąki, a tam dopiero włączyć się w autostradę, a potem obwodnicę.

 

Powstaje co prawda łącznik łączący Granie z węzłem Rybitwy, jednak jadąc tą drogą także znaczną część będzie trzeba pokonać lokalnymi drogami, by dostać się do obwodnicy, co więcej wracając kierowca musi się włączyć w Kokotowską w i tak już obciążone skrzyżowanie z tą ulicą (tzw. skrzyżowanie przy sklepie Szeląg).

Poniżej planowany pierwotnie węzeł Bieżanów i realizowany (na którym znika łącznik z ul. Kokotowską.

Wydaje się, że w jednym i drugim przypadku dość mocno zaspały władze gminy, nie lobbując za realizacją tych łączników. Przykład Zielonek, które wywalczyły w planowanej północnej obwodnicy szereg wjazdów z dróg zbiorczych lokalnych pokazuje, że jeżeli się chce – to się da.

Oponenci twierdzą, że obwodnica nie powinna zbierać ruchu lokalnego, jednak istniejące węzły (Łagiewniki, Tyniecki) pokazują, że są potrzebne i nie powodują jakiegoś większego zamieszania.

Ich brak natomiast powoduje jeszcze większą degradację dróg zbiorczych lokalnych, którymi kierowcy muszą nadkładać drogi, by do węzła się dostać.

Za budową łącznika Kokotowska – węzeł Bieżanów opowiedziała się uchwałą także rada tej dzielnicy.

Poniżej plan odnogi węzeł Rybitwy – Wielicka Strefa Ekonomiczna (Grabie)

Przyszłość

Zaspaliśmy, trudno przypuszczać, że w realizowane inwestycje ktoś wprowadzi poprawki. Władze miasta powinny jednak trzymać rękę na pulsie i w momencie, kiedy pojawią się na to szanse – o zmiany te walczyć.

Źródła:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=174214&page=91
http://www.mmkrakow.pl/

{mos_fb_discuss:8}

 

Dodaj komentarz